O NÁS

Jmenujeme se RADOSTNÝ spolek a jsme komunitní sdružení, komunitní "škola" pro domoškoláky a komunitní "školka" - dětský klubík pro školkové děti. Jsme mateřským a rodinným centrem.

Věnujeme se rodinám a hlavně dětem, provázíme je jejich vzděláváním a děláme to JINAK :-). 

Všichni ve spolku jsme lidé otevřeného srdce i mysli, neustále se rozvíjíme a hledáme cesty k nové a zdravé budoucnosti nás všech. Hledáme cestu jak pracovat s dětmi, aby byly šťastnější a spokojenější, ale hlavně vzdělanější, moudřejší a otevřenější, proto jsou naše dveře otevřené těm, kdož to cítí stejně. Naše děti jsou uvolněné, spokojenější, klidnější a více vědomé. Učí se hlavně životem, poznávají život a procesy v kolektivu bez porovnávání, posuzování a odsuzování, hledáme s nimi cesty, jak zvládnout všechny situace, které přichází v přítomném okamžiku. Tvoříme bezpečný prostor pro jejich přirozený rozvoj a vývoj, jsme otevřeni komunikaci, která je tím nejdůležitějším pilířem všech vztahů v životě člověka. Díky tomu směřujeme děti k uchopení vzdělávání jako důležitého životního procesu, který vede k jejich sebe-vědomí, rozvoji a uplatnění.

OTEVÍRÁME SE I DĚTEM SE SPECIÁLNÍMI POTŘEBAMI.

Nejsme totiž lhostejní k přístupu a k formám, které zasahují naše děti při takových aktivitách, jako jsou vzdělávání a zájmové kroužky. Již dlouhou dobu cítíme, že systém vzdělávání v takové formě, v jaké je uplatňován v našich školách i školkách, je prostředek k odpojení dětí od své podstaty, přirozenosti i od přírody, je cíleným prostředkem k popírání jedinečnosti a individuality dětí a naopak se cíleně a plošně děti formují do poslušných a systémem opracovaných bytostí. V raném dětství se děti v systému učí nespolupracovat, soutěžit, soupeřit, posuzovat se a vůbec neznají vzájemnou spolupráci, spolutvorbu a respektující nastavení, soucit a základní lidské hodnoty a zákonitosti. Nutno zmínit i to, že systémové školství produkuje tolik zátěží, že se u dětí rozvíjejí psychické poruchy a psychosomatické potíže, se kterými si mnohdy nikdo neví rady.

A proto je našim cílem, vrátit do našich životů základní pilíře lidství, úcty, respektu, spolupráce a tvořivosti. Chceme začít stavět nové základy nové společnosti a začínáme právě u našich dětí :-). Proto jsme založili komunitní školu - centrum, kde provázíme děti jejich výukou, ale i životem ve věkově smíšeném kolektivu, který tvoří v každém okamžiku sociální skupinu, kde prožíváme společné vztahy a interakce, díky nimž s dětmi procházíme mnoha situacemi, emocionálními prožitky a my je vědomě provázíme a ukazujeme cesty k souladu, nastavení hranic, k úctě a vzájemnému respektu a hlavně k přijetí a nalezení cesty k řešení.

Rádi bychom dětem odkryli skutečné základy pro zdravý a bezpečný vývoj osobnosti a vedli je ke zdravému sebeuvědomění, spolutvoření a spolubytí v sociálních skupinách. Proto jsme se rozhodli dát své sny, síly a potřebné věci dohromady a začít od začátku, od pomyslného bodu nula, kdy vytvoříme něco nového, něco, co je více v souladu s přirozeností, s laskavostí a lehkostí.  Záleží nám na tom, jak naše děti vyrůstají, protože děti jsou budoucnost...

JAK TO VŠE VZNIKLO...

Sešly jsme se tři se stejnou touhou tvořit zde nové možnosti, jak pracovat s dětmi, jak s nimi být a tvořit nový svět a nové vědomí. Utvořili jsme spolek pro rodiče a děti, které spojuje společná vize a touha vdechnout život komunitní skupině pro spokojené, svobodné a radostné děti, které se mohou vzdělávat JINAK, v přátelském, bezpečném prostředí pod vedením srdečných průvodců, hlavně svobodně a v RADOSTI. Máme za sebou již tři roky intenzivní práce s dětmi a mnoho zkušeností i poznání, stále jsme na cestě a rozvíjíme se.

DŮLEŽITÉ INFO...

Vše tvoříme na základě dohod s rodiči a dětmi, čisté a otevřené komunikaci a jasných pravidlech a cílech.

ZÁLEŽÍ NÁM NA TOM...

... aby se děti mohly scházet vždy a za všech podmínek bez omezení ve zdravém prostředí. 

...aby se děti na domácím vzdělávání mohly učit v kolektivu, ale i bez tlaku časového zatížení jejich rodičů, kteří pracují 

...aby se děti mohly vzdělávat dle svých možností a potřeb bez hodnocení, srovnávání a pocitů nedostatečnosti a všichni tak zažívali radost z úspěchu a odvedené práce a tím se motivovaly a posouvaly

...aby se dětem dostalo tolik potřebné podpory a motivace a hlavně pocitu radosti z odvedené práce, u nás se děti zase chtějí učit

...aby bylo jejich učení ponejvíce přínosné pro ně samotné

TVOŘÍME ŽIVÝ ORGANISMUS V NEUSTÁLÉM PROCESU ROZVOJE, KDE V KAŽDÉM OKAMŽIKU POZNÁVÁME NOVÉ, UČÍME SE A MĚNÍME, TAK JAK JE TŘEBA. ZKOSTNATĚLOST U NÁS NEMÁ PROSTOR :-).

"Učení je přirozený proces, který nikdy nekončí, není podmíněn osnovami, které někdo stanovil jako normu pro hodnocení kvality dítěte a osobnosti"